Sprawozdanie finansowe fundacji nieprowadzacej dzialalnosci gospodarczej

Nowości w uchwale o podatku VAT zaczynające od 1 stycznia 2015 roku sprawiły, że kasy fiskalne broniły się podstawowym elementem będącym platformę do rozliczenia działalności. Aczkolwiek nie wszystka osoba wykonująca działalność gospodarczą musi umieć taką kasę.

Zwolenia z celu posiadania kasy Kasy nie są przydatne w wypadku osób, których roczne zakupy nie przekraczają 20 tysięcy złotych, przy czym obowiązek posiadania kasy dotyczy tylko firm, które prowadzą sprzedaż na sprawę osób fizycznych oraz rolników. Jednocześnie firmy, jakie stanowią cel prowadzenia rozliczeń z wykorzystaniem kasy, muszą ewidencjonować każdą transakcję, do jakiej zdobyło po zakupieniu kasy. A firmy, jakie w procesu roku przekroczyły ruchy w wysokości 20 tysięcy złotych, powinny rozpocząć ewidencjonowanie przychodów z wykorzystaniem kasy po 2 miesiącach mając od dnia, w którym przekroczyli wspomniany limit. Kas finansowych nie muszą ponadto mieć przedsiębiorstwa, które realizują usługi edukacyjne, finansowe, ubezpieczeniowe oraz telekomunikacyjne. Ulga za zakup kasy Zakup kasy to koszt rzędu kilkuset złotych, jednak przedsiębiorca, który zakupi kasę fiskalną, może mieć na ruch w wysokości do 90% wartości zakupu, przy czym wartość odliczenia nie może przekroczyć 700 złotych. Aby wygrać z takiego odliczenia, przedsiębiorca, który zakupił kasę fiskalną, musi wnieść w swoim urzędzie skarbowym pisemne poinformowanie o mieniu z kasy zanim zacznie z niej korzystać, z określonym określeniem miejsca użytkowania kasy z faktem zakupu kasy oraz zaświadczeniem o działaniu wymogów dotyczących urządzeń rejestrujących zgodnie z ustawą o podatku VAT. Ulgę przyznaną na zakup kasy można jednak stracić, gdy kasa nie jest serwisowana. Razem z ustawą urządzenia rejestrujące sprzedaż należy serwisować przynajmniej raz na 25 miesięcy w specjalnych serwisach. Bycie kasy fiskalnej związane istnieje wyjątkowo z obowiązkiem przechowywania kopii wystawionych paragonów (przez 2 lata) oraz raportów dziennych, tygodniowych i miesięcznych (przez 5 lat), od końca roku rozliczeniowego, w jakim stanowiły wydane. Oczywiście posiadacz kasy ma obowiązek wystawiania oryginalnych paragonów klientom.