Dobor zabezpieczen w budynkach

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że praca elektryka jest skomplikowana, a do tego jeszcze niełatwa. Od tych ludzi, bowiem zależy bezpieczeństwo wielu użytkowników budynków publicznych i zakładów pracy.

Odpowiednie dokumenty
Zawsze przez rozpoczęciem prac należy stworzyć dokumenty, w których jasno będzie widać jakiego typu zabezpieczenia są nam potrzebne. Możemy się więc przekonać o tym jak dobór zabezpieczeń wpływa na bezpieczeństwo użytkowania danego budynku.

Jak to wygląda
Osoby zajmujące się doborem zabezpieczeń muszą stworzyć tabele, w których zawarte będą następujące informacje:
– dobór kabla i zabezpieczeń, a w nim:
* moc znamieniowa,
* współczynnik mocy,
* prąd obliczeniowy,
* typ dobranego zabezpieczenia,
* typ dobranego przewodu,
* obciążalność długotrwała przewodu (najczęściej według wskazań podanych przez producenta),
– spadek napięcia (w tym m.in. takie informacje jak: długość linii, procentowy spadek napięcia),
– oraz samoczynne wyłączenie (a w nim takie dane, jak: prąd zwarciowy, impedancja pętli zwarcia).
Jednym słowem w papierach powinny znaleźć się wszystkie najważniejsze informacje dotyczące doboru zabezpieczeń.

Ważna sprawa
Bardzo ważnym jest, aby zawrzeć wszystkie najważniejsze informacje, ponieważ w razie jakichkolwiek problemów zawsze mamy możliwość sięgnięcia, po przygotowane wcześniej dane. W przypadku różnego typu budynków może się okazać, że takie dokumenty są na wagę złota.

Wiedza jest kluczem
Osoba przygotowująca takie dokumenty powinna posiadać odpowiednie kwalifikacje. Tylko w ten sposób ma ona możliwość stworzenia dokumentów i podpisania ich własnym nazwiskiem. W innym przypadku działania takie są bezprawne. Warto więc sprawdzać papiery osób zajmujących się doborem zabezpieczeń w budynkach, w których będą znajdować się nasi pracownicy.